「Morgxn - Home」的圖片搜尋結果

{Talk Time}

 

待會要從宿舍離開久違的回家一趟,大概是因為被關在學校裡面太久,我目前出去最想做的事情居然只是去吃711(乾)

小七真的是人類的良伴,微波食品真的很棒喔(沒有好嗎)

 

lb

 

▲Morgxn《Home》原版MV

 

這支MV的畫面感非常強悍,影片前幾分鐘只有單純的畫面,而沒有聲音(一開始棄療還以為自己的耳機壞掉)

直到進入前奏,漸強的節奏以及副歌清亮渾厚的女聲代入的時候,故事性就更加顯現而出了

我很喜歡這首歌曲層層疊起,鋪陳出的情感與努力不懈的感覺,卻又不覺為此感到有些心酸,如果這個世界可以更溫柔一點,那就太好了吧5846529abb90cabba6ce1c7560942ca9_w48_h38.gif

 


 

{Home}06de9880ecbc0f6b840dff4cb8bb3136_w20_h20.gif

 

[Verse 1]

You had a bed made/一張柔軟舒適的床舖

And all these precious memories/與它為你造的無數珍貴美夢

You had to run away/必須邁步狂奔

You're looking for that bigger stage/尋覓著更遼闊的廣大舞台

 

[Pre-Chorus]

For all those, all those blinding lights/為了台上所有,與那些炫目欲盲的燈光

There's something, something I won't find/那裡有些東西,有些我無法找到的珍貴之物

 

[Chorus]

I'm going back home to the place where I belong/要轉身回到我溫暖的家,回到那真正屬於我的地方

There's nothing like it/那裡沒有任何東西與其他地方相似

No, nothing like it/不,無可比擬

Take me back home/帶我回到我溫暖的家

Where the blood runs through my soul/何處成就我的血液流淌,經由靈魂深處

I can't describe it, there's nothing like it/我難以言喻,那裡無從比擬

 

[Verse 2]

You were my vagabond/你是遠去的浪者

You swam across the devils pond/從情愛的酣熟夢境裡醒來

Let the comfort of your family/讓夢中安逸穩定的家挺生活

Deliver all your fantasies/寄託所有你不切實際的幻夢

 

[Pre-Chorus]

And for all those, all those stars that shine/為了所有的一切,為了天際滿佈的爍亮星光

It's a different, different kind of light/那是如此不同,獨一無二的光亮

 

 

[Chorus]

I'm going back home to the place where I belong/要轉身回到我溫暖的家,回到那真正屬於我的地方

There's nothing like it/那裡沒有任何東西與其他地方相似

No, nothing like it/不,無可比擬

Take me back home/帶我回到我溫暖的家

Where the blood runs through my soul/何處成就我的血液流淌,經由靈魂深處

I can't describe it, there's nothing like it/無以言喻,那裡難能比擬

 

[Chorus]

I'm going back home to the place where I belong/要轉身回到我溫暖的家,回到那真正屬於我的地方

There's nothing like it/那裡沒有任何東西與其他地方相似

Take me back home/帶我回到我溫暖的家

Where the blood runs through my soul/何處成就我的血液流淌,經由靈魂深處

I can't describe it/無從描述它的美好難得

 

[Chorus]

Take me back home/帶我回到我溫暖的家

There's nothing like it/那裡沒有任何東西與其他地方相似

No, nothing like it/不,無可比擬

Take me back home/帶我回到我溫暖的家

Where the blood runs through my soul/何處成就我的血液流淌,經由靈魂深處

I can't describe it, there's nothing like it/難以言喻,那裡無從比擬

 

[Chorus]

Take me back home to the place where I belong/帶我回到屬於我的溫暖宅邸

There's nothing like it/那裡無處擬似

No, nothing like it/不,毫吋不同

Take me back home/帶我回到溫馨的家

Where the blood runs through my soul/那成就我奔流血液,流經靈魂的美好處所

I can't describe it, there's nothing like it/我無以言表,那裡獨一無二


{工商時間}icon24

有沒有喜歡的歌曲卻遲遲找不到中文歌詞呢?

那就統統交給棄療翻譯吧!6cbc204b8b148b86197807f44d7759f4_w48_h48 

 

為了要配合意境所以棄療有依照自己的想法修飾中文
除此之外如果有什麼錯誤麻煩在下面告訴我囉kinoko02.gif  

 

/歡迎轉載但請附註出處,請勿宣稱原創/

arrow
arrow

    何棄療 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()