close

這首一樣是來自於朋友的推薦,我很喜歡

不過這個團體我個人不太熟悉,有機會再介紹看看吧35ce0066b54798815267fa6b5d101822_w48_h48.jpeg 

{工商時間}icon24 

有沒有喜歡的歌曲卻遲遲找不到中文歌詞呢?

那就統統交給棄療翻譯吧!6cbc204b8b148b86197807f44d7759f4_w48_h48 

lb 


▲《Angel With A Shotgun》網友自製MV

找了一下似乎只有這個歌詞影片,如果有找到別的比較好得版本會再放上來給大家看的

這首歌特別的地方在於前奏近似於聖歌的部份,架構出了莊嚴的故事背景7a9350d5df7c05bc7b02964e0d9243f5_w48_h48.jpeg 

而後頭主唱的聲音逐漸切入,算是個很有記憶點的地方


{Angel With A Shotgun}06de9880ecbc0f6b840dff4cb8bb3136_w20_h20.gif


(I'm an angel with a shotgun, shotgun, shotgun,

An angel with a shotgun, shotgun, shotgun.)

 

Get out your guns, battle's begun./拿起你的槍枝,鬥爭即將開始

Are you a saint or a sinner?/你究竟是聖徒亦或是戴罪者?

If love's a fight then I shall die/若愛情是場戰鬥,那麼我情願死去

With my heart on a trigger./跟隨我的心,一觸即發

 

They say before you start a war,/他們說在戰爭展開前

You better know what you're fighting for./最好先探究清楚,究竟要為了什麼而奮戰到底

Well, baby, you are all that I adore./寶貝,你是我所有熱衷的崇拜

If love is what you need, a soldier I will be./若愛情是你所需,那麼我將為此成為戰士

 

I'm an angel with a shotgun,/我是身負獵槍的天使

Fighting 'til the war's won,/抗戰不歇,直到贏取勝利

I don't care if heaven won't take me back./我不在乎天堂是否願意讓我回歸

I'll throw away my faith, babe, just to keep you safe./我將拋棄我所有的誠信與信仰,只求保你平安

Don't you know you're everything I have?/你可知曉,你便是我所擁有的一切?

And I wanna live, not just survive tonight./我想要從今往後都能真實的活著,而不只求於今夜倖存

 

Sometimes to win, you've got to sin./有時為了取勝,你身負罪名

Don't mean I'm not a believer./但那並不表示,我不是忠實的信徒

And major Tom will sing along.

Yeah, they still say I'm a dreamer./是的,他們始終訴說著我是個夢想家

 

They say before you start a war,/他們說在開戰之前

You better know what you're fighting for./你最好先搞清楚你到底要為了什麼而奮戰到底

Well, baby, you are all that I adore./寶貝,你便是我所有熱衷的崇拜

If love is what you need, a soldier I will be./若你渴求愛情,那麼我將會為此成為戰士

 

I'm an angel with a shotgun,/我是身負獵槍的天使

Fighting 'til the war's won,/抗戰不歇,直到贏得戰役

I don't care if heaven won't take me back./我一點也不在乎天堂是否願意讓我回歸

I'll throw away my faith, babe, just to keep you safe./我將拋棄我的誠信與信仰,只為了確保你的安全

Don't you know you're everything I have?/你可知道,你便是我所擁有的一切?

And I wanna live, not just survive tonight./我想要從今往後坦誠的活著,而非只求於今夜倖存

Oh, oh whoa whoa oh whoa

 

I'm an angel with a shotgun./我是身負獵槍的天使

Fighting 'til the war's won./抗戰不歇,直至贏得戰役

I don't care if heaven won't take me back./我並不在意天堂是否願意讓我回歸

 

I'm an angel with a shotgun,/我是身負獵槍的天使

Fighting 'til the war's won,/抗戰不歇,直至光榮取勝

I don't care if heaven won't take me back./我一點也不在乎天堂是否願意讓我回歸

I'll throw away my faith, babe, just to keep you safe./我會拋開我的信仰,只求保你平安

Don't you know you're everything I have?/難道你不知道你便是我所擁有的一切?

(I'm an angel with a shotgun)

And I want to live, not just survive/我渴求光榮的活著,而不是僅求今夜倖存

(Live, not just survive)

And I'm gonna hide, hide, hide my wings tonight./而今夜我將隱匿,隱匿,藏起我的翅膀

 

They say before you start a war,/他們說在開戰之前

You better know what you're fighting for./你最好先搞清楚你要為了什麼奮戰到底

Well, baby, you are all that I adore./寶貝,你便是我所熱衷的信仰

If love is what you need, a soldier I will be./若愛為你所需,我將為此成為戰士


line224

{Talk Timed76e165835e36e37a5bdbbd9aec9ee36_w20_h20.gif

為了要配合意境所以棄療有依照自己的想法修飾中文
除此之外如果有什麼錯誤麻煩在下面告訴我囉kinoko02.gif  

/歡迎轉載但請附註出處,請勿宣稱原創/

arrow
arrow

    何棄療 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()